Hängande holkar

Jag är så glad för mina hängande holkar, som jag köpte på Sofiero förra sommaren. Det kan dock mycket väl vara så att pippifåglarna inte är lika förtjusta, för jag har inte sett några hugade bostadsspekulanter än. Konstigt. Hade jag varit blåmes eller talgoxe, så hade jag flyttat in direkt. 



Fast helst av allt vill jag ju ändå att det ska flytta in små gnuttar i holkarna, hehe! Ni vet, sådana där små vitpälsade huvudfotingar, som Lars Mortimer tecknade i serietidningen "Bobo" på 70-80-talet. Googla annars, så får ni se. Deras små hyddor i skogen ser precis ut som mina holkar, så de hade nog trivts bra tror jag. 


För övrigt har jag varit där nere i innanför grinden i köksträdgården och småpysslat i två timmar ikväll. Bland annat har jag planterat om luktärter i två stora zinktunnor och totat ihop två rätt roliga klätterstöd med hjälp av två av de där metallstrutarna, som skymtar i den lilla rabatten på bilden. Detta fastnade dock inte på bild ikväll, så det får jag visa en annan dag. 

Subscribe to receive free email updates: