Äntligen en 'Coral Charm'

I förra veckan skulle jag bara slinka in en snabbis på Växtmästaren och köpa bambupinnar. Jag försökte ha tunnelseende och inte titta åt sidorna, men så såg jag något i ögonvrån och tappade koncentrationen helt. En 'Coral Charm'-pion! Det har stått på min önskelista hur länge som helst.


Jag köpte nämligen just den sorten som snittblomma nere på byns finaste lilla blomsteraffär redan för ett par år sedan, och den levererade verkligen både glädje och njutning i alla sina stadier. Knopparna var nästan självlysande i en varmt korallrosa färg...


... som sedan övergick i laxrosa när blommorna slog ut. Så maffigt!


Så nu kan jag alltså bocka av 'Coral Charm' från min önskelista. Återstår bara att se var jag ska gräva ner den. Men det där är ju ett angenämt "problem", hehe!

Subscribe to receive free email updates: