Stad i ljus

Jag avslutade jobbet vid 14-snåret idag, och senare på eftermiddagen åkte maken och jag en sväng till Kristianstad. Sushi stod på önskelistan, men vi passade också på att strosa runt lite grann på stan, när vi ändå var där. Nog får man ändå säga att det är magiskt med en julbelyst storstad. Det känns nästan som att vandra under en stjärnhimmel, när man går på gågatorna. 


I korsningen ner mot rådhuset vid Stora Torg hänger det till och med en kristallkrona. Så läckert!


När man tittar ner i några av de smalare gränderna, kan man nästan tro att man har hamnat på kontinenten. Visst väntar man nästan på att Lady och Lufsen ska komma släntrandes runt hörnet där borta?


Utöver sushin handlade jag faktiskt nya gardiner till köket. De är nog egentligen tänkta som julgardiner, men gröna eklöv och små bruna ekollon kommer man väl undan med vilken tid på året som helst? Jag har inte provat dem än, men de kan nog bli bra. Jag får hänga upp dem imorgon, när jag är ledig igen.

Subscribe to receive free email updates: