Ett litet projekt

Nu kom jag på att jag inte visat ett litet projekt som jag gjorde nu i december. Med betoning på litet, om vi skall namnge det som projekt. För det gick väldans snabbt, när jag väl kom till skott vill säga. 
Det handlar om en stol, som jag köpte för sisådär nåt år sedan, och som jag direkt tänkte att jag skulle hitta något roligare tyg till. Men hur det är så blev det aldrig riktigt av. Tills jag såg ett sånt fint tyg inne hos Eva-Mari (med bloggen Solstrimmor) som klätt om en fåtölj. Där kan vi för övrigt prata om ett riktigt projekt, alltså vad den kvinnan inte kan göra, det vet inte jag! 

Men i alla fall, inspirerad av henne så beställde jag hem det här tyget, och när det väl kom hem så gick det väldans snabbt, klippa ut en rundel som nitades fast! Klart! 
Årets första tulpaner, eller fjolårets sista kanske rättare sagt, för jag fick dem av syrran på nyårsafton. 

Önskar er en fin fortsättning på trettondagen! Kanske har ni som jag ledigt i morgon också, i så fall önskar jag er en trevlig helg redan nu! 

Subscribe to receive free email updates: