Att hedra sina nyårslöften

Idag hedrade jag mitt andra nyårslöfte förutom bokläsningen: Att unna mig färska blommor fram tills dess att min egen trädgård vaknar ur sin dvala och levererar hemodlade buketter. Är det inte två himla bra nyårslöften jag har, så säg? Varför i allsin dar ska man lova att späka sig och gå på gym, när man kan sitta hemma i soffan med en god bok och njuta av fina blommor? 

Veckans bukett består egentligen av ranunklar och stor- och småbladig eukalyptus, men när jag kom hem räddade jag en rosa veronica (för det är det vä?) från nyårsbuketten och stoppade ner den också. 

Det är verkligen maffig färg på ranunklarna. Aprikosrosa eller persikogula, eller en kombination av båda. 


Den sanna bilden av hur det har sett ut hemma under dagen är egentligen bilden här nedanför. Granen åkte ut på förmiddagen och lämnade en rejäl heltäckningsmatta av barr efter sig, både i röda rummet, i hallen och ute på glasverandan. Det finns nästan inget mer tillfredsställande än att dammsuga upp barr, hihi!


Nu är det iallafall dammsuget och fint i halva huset. Dammsugaren står kvar i hallen, så det får nog bli en sväng runt den andra halvan av huset också. Men det tar vi imorgon. Nu ska jag läsa och njuta av mina blommor. Bästa nyårslöftet, som sagt. Det kan rekommenderas. 

Subscribe to receive free email updates: