'Silver Dollar'

Jag kom på att det skulle vara himla fint att plantera en hortensia i rabatten bakom kopparbaljan med bronsängeln. Det behövs nämligen något där, både som fyller ut på höjden och som lyser upp lite. Vid besöket på Oppmanna plantskola föll så valet på en syrenhortensia av sorten 'Silver Dollar'. Den har ett väldigt kompakt och upprätt växtsätt, och det mörkröda grenverket är verkligen en bonus. Tjusig, helt enkelt.

Jag hade egentligen velat ha hortensian lite längre bak, mer rakt bakom baljan, men där stötte jag på en stenbumling som inte ens gick att rubba med spett, så jag fick sätta den lite mer på sidan istället. Jag ska flytta kopparbaljan en aning framåt, så att hortensian får mer plats att växa, men annars blir den bra där den står. Effekten blev precis som jag hade önskat, då den både fyller ut på höjden och lyser upp i grönskan. 

Bronsängeln är också nöjd med sin nya tjusiga bakgrund. Snacka om Instagram-pose, hihi!


Idag har vi varit på en möbelaffär i Hässleholm och lånat hem en matta på prov. Det blir nog en sådan, fast vi behöver en som är lite större än den vi lånade. Vi passade på att kika lite grann på fåtöljer också, fast där har vi inte riktigt bestämt oss än. Att köpa ny soffa skapar onekligen dominoeffekt...

Subscribe to receive free email updates: