Pumpor i terracotta och glassfrossa

Det händer allt som oftast att det dyker upp saker i ladan, som jag hade glömt att jag hade. Som två pumpor i terracotta, som jag hittade för en spottstyver på någon loppis för ett år sen eller två. Jag köpte dem med en tanke om att de skulle vara kul att plocka fram och sätta på verandatrappan i oktober, och det är det ju nu. 



De är härligt kitchiga, fast på samma gång lite fina på något sätt. De är go'a i formen, och terracotta funkar ju i alla sammanhang. Kanske ersätter jag dem med en riktig pumpa framåt allhelgonahelgen. Det är ju ändå lite roligt att karva pumpalyktor, och det lär ju inte funka så bra med dessa.


Det råkade vara superduper-rea (39 kronor får man ändå säga är ovanligt billigt) på Ben&Jerrys-glass på vår lokala mataffär när jag handlade där efter jobbet idag, så ikväll proväter jag Peanut Butter with Sweet & Salty Pretzel Swirls & Brownie Pieces, som är framtagen i samarbete med Netflix. Jodå, jag kan också vara wild & crazy på en helt vanlig tisdag, hehe!

Subscribe to receive free email updates: