Dags för storstädning

Efter en ganska slow start på dagen enades maken och jag om att det obönhörligen var dags för storstädning. Vi har haft otroligt mycket spindlar under sensommaren, och det började kännas som om hela huset var Halloween-dekorerat i förtid. Huuu... Mattorna åkte ut på vädring, lister och dörrar torkades av,  återvinningskorgens innehåll tömdes i soptunnorna och alla ytor dammtorkades. Avslutningsvis dammsögs hela huset och golven såpskurades. Det tog baske mig nästan hela dagen, men så kaffepausade vi också ett par gånger mellan varven.

 

Vilken lycka nu när allt är klart. Jag är ju hemkär i vanliga fall också, men känslan av att sitta i soffan och njuta av ett hus som är rent och luktar gott är verkligen helt obetalbar. I den lilla gröna pressglasvasen på rakspegelns hylla har jag bytt ut förra veckans vissna ros mot en rosa höstanemon. Jag vill ha en färsk blomma där varje vecka. När vintern kommer får jag väl gå ner till byns finaste lilla blomsteraffär och köpa mig en. 


Badrummet städade jag faktiskt redan igår. Trots att det har gått två och ett halvt år sedan renoveringen, är det fortfarande riktigt roligt att städa där inne. Eftersom det är helkaklat går det så himla geschwint att bara spraya på, skrubba med svamp och skölja av. Handdukarna som hänger på tork i hallen (de hamnar alltid där) vittnar om att husägarna också är rena och fina nu, hihi!


Maken får sin belöning i form av amerikansk fotboll på TV, och själv ska jag äta glass och bläddra i ett par inredningstidningar. Tänk om huset kunde hålla sig så här rent och fint ett tag nu...

Subscribe to receive free email updates: