Höstmysigt i soffan

Jag har haft blå soffkuddar hela sommaren, men när det blir kallare ute, så behövs det värme, så även i inredningen. Bytte till de varmrosa som jag brukat haft förut på höstarna, men nja... Jag köpte en ny lampa i korg i våras, som jag har över soffbordet, och då fick jag för mig att rosa inte passade till den...Ja, så jag håller på...🙉 

Här är kudden som jag sydde häromdan. Hittade tyget i min garderob, hade kvar en bit från när jag sydde gardiner till vårt förra hus för en herrans massa år sen. Visserligen lite rosa i tyget, men även andra färger. Tog med mig tyget till både Mio och Rusta för att hitta "rätt" nyans. Hittade två snygga sammetskuddar på Rusta som jag tyckte blev riktigt bra! Flyttade dem lite fram och tillbaka för att prova vart de passade bäst, men katten låg kvar... 😙

Sen blev det två kuddar från nätet, den här från Ashley

...och den här, från Svanefors. Den matchade ju katten väldans bra, eller hur! 😆


Nöjd till slut, nu känns det lite "varmare", och inget som "stör" mot lampan. Lampan är från PR Home, om någon undrar. 
'
Nu är jag redo för soffmys! Trevlig helg hörrni!

Subscribe to receive free email updates: