Himmelsk bambu

När vi storhandlade på en av de stora matkedjorna förra helgen, spontanköpte jag något som jag först trodde var en vanlig krukväxt. Det visade sig dock vara en utomhusväxt, som heter Heavenly Bamboo (Nandina Domestica); himmelsk bambu på svenska. Fast det där med bambu verkar vara en sanning med modifikation, för när jag googlar växten så står det att den hör till berberis-släktet.

Eftersom jag trodde att det var en krukväxt hade jag en plan för var jag skulle ha den, men när jag kom hem och upptäckte vad det var, fick jag tänka om. Nu hamnade den i en av mina lejonkrukor utanför badstugan istället. Den ser nästan lite crazy ut, haha!

Ja, allt man gör är inte så genomtänkt. Ibland blir det bra och ibland blir det inte så bra. Vi får väl se hur den här historien slutar. Kanske tar jag in den och har den som krukväxt iallafall. På glasverandan kanske den kan gilla läget i vinter. 

Subscribe to receive free email updates: