Loppis i Lönsboda och fortsatt grävning

Maken och jag bestämde redan igår kväll att vi skulle göra en liten loppisutflykt till Lönsboda idag, så det gjorde vi. Där är det nämligen tätt mellan loppisarna med hela fem fasta loppisbutiker i samma lilla by. Flera av dem brukar dessutom ha fina gamla saker och bra omsättning, så det är alltid kul att åka dit och titta. För oss är det inte speciellt långt dit, men nu var det ett tag sedan vi var där. 


Jag klämde både på gamla plåtburkar och allmogepallar, men kom till slut hem med en liten kista i den alldeles perfekta gröna färgen. "Hade du köpt den om den inte var grön?" frågade maken. "," svarade jag. Självklart inte, hihi! Nu återstår bara att se var den ska få stå. Kanske under något av sidoborden i gröna rummet. Kanske i hallen. Eller i nödfall som förvaring i källaren eller på vinden. Jag har iallafall skurat av den med linoljesåpa och vatten, så nu är den ren och redo för användning. 

Eftermiddagen har jag ägnat åt fortsatt rabattomgrävning. Det är ett jäkla jobb rent ut sagt, men samtidigt enormt tillfredsställande. Jag kan hålla på i timmar, och gör det också. Nu är det bara en fjärdedel kvar, men det är å andra sidan den värsta fjärdedelen. Den som spar, hon har. 

Subscribe to receive free email updates: