I denna ljuva sommartid

Lördag mitt i juli. Nu är det högtryck här på Gotland, fullt med folk överallt, i stan och i trafiken.  Man skall inte ha bråttom om man säger så... 

I hamnen är det fullt med båtar, den ena flådigare än den andra. Folk brukar ju alltid fråga vad vi gotlänningar gör på vintern... 


Ja, vi njuter kanske av tystnaden och vackra vyer...den här bilden är från samma ställe i hamnen, men tagen i mars. Fråga mig vilken jag tycker är vackrast... 

Men ibland är det roligt att glo på folk, och igår kväll blev det en tur på stan med kära syster. Vi åt på restaurang Underbar, som har libanesisk mat, verkligen underbart gott! 

******

Men nu till några sommarfrågor från Elisa: 

Hur mycket badar du på sommaren?

Det beror helt på vädret, jag är ingen absolutist som måste bada dagligen ;) Men varma dagar längtar jag till havet. Och hellre varmt i luften och svalt i vattnet när jag badar, än tvärtom. 

Hur mycket solar du på sommaren? 

Inte så mycket, har en hud som inte tål solen så bra. Föredrar att vara på stranden lite senare på eftermiddagen, solen är snällare, och det är faktiskt mycket skönare då.  

Vilken sommaraktivitet gör dig mest glad? 

Kanske inte mest glad som i "skrattglad", men ett kvällsdopp i stilla vatten gör mig lugn i själen och nöjd i kroppen. 

Hur smakar din sommar? 

Söta gotländska jordgubbar, vattenmelon, och färska morötter är sommarsmaker för mig. Och körsbär direkt från trädet! 

Vad vill du göra mer av under sommaren? 

Fler kvällsdopp, och utflykter med loppisbesök, det har det blivit alltför lite av i år. 

Jamen ni ser ju, stilla vatten och solnedgång, hur glad blir man inte i själen? 

Subscribe to receive free email updates: