Kärleksört, astilbe och snigelbesök

Nu får jag nästan be om ursäkt för mina oerhört enformiga blogginlägg, men jag är verkligen helt insnöad på att färdigställa mitt terrassrabattprojekt. Det där med att bida sin tid och låta besluten mogna fram är verkligen inte för mig. Jag vill se slutresultat omedelbart och bums. Helst igår. Jag får lite tunnelseende och blir rastlös om saker jag tycker är roliga står ofärdiga och bara väntar. Det där är både min styrka och min svaghet, men det leder ju iallafall till att saker faktiskt blir gjorda. Igår när jag gick och lade mig sa jag att jag skulle ta det lugnt idag, men ändå hängde jag på låset när Oppmanna plantskola öppnade imorse. Där sonderade jag utbudet (som alltid är toppen) och bestämde mig på plats för att låta lågväxande kärleksört och astilbe fylla ut tomrummet runt stenarna i den övre rabatten. Det blev hur fint som helst när det kom på plats, och i och med detta är det bara lite finlir kvar innan allt är klart. Tur det, för vi har fler semesterprojekt som väntar på sin tur. 


För övrigt hade vi besök av en mördarsnigel på golvet inne i smatten imorse. Maken höll på att trampa på den, när han skulle hämta frukostfilen i kylskåpet. Usch och fy... Så kan det gå när man lämnar ytterdörren öppen hela dagarna. 

Subscribe to receive free email updates: