Tre tankar på en tisdag

Efter två dagars förkylningssjukskrivning onsdag och torsdag, i kombination med en ledig fredag och nationaldagsledig måndag igår, så kändes det nästan lite ringrostigt att vara tillbaka på jobbet idag. Det är väl i och för sig inget ovanligt med lärare som börjar känna sig lite allmänt suddiga i konturerna den här tiden på året, men i min bransch (vuxenutbildning) är det inte något sommarlov i sikte än på en månad. Fast det hindrar ju inte att man kan plocka lite "examensblommor" i sin trädgård redan nu. Ljuvliga juni!


Vårens penséer börjar också bli lite suddiga i konturerna. De är iallafall långa och rangliga och börjar tappa både färg och form. Till midsommar kommer de garanterat inte att hålla i år. Dags att dra på shoppingtur och införskaffa lite nya blommor snart. Stackars mig, hihi!


Något annat som hade börjat tappa både färg och form var mina trädgårdskängor. Häromdagen gick jag loss på dem med trädgårdsslangen, och efter att ha torkat i solen fick de sig en rejäl omgång med borste och läderfett. De blev som nya! 


Jag fick "Lantliv Trädgård" av en kollega på jobbet, så jag ska nog krypa till kojs tidigt så att jag hinner ligga och bläddra i den en stund. Tänk, vilken bra avslutning på en helt vanlig tisdag.

Subscribe to receive free email updates: