Sommarblommor

På min väg till och från jobbet passerar jag en säsongsöppen handelsträdgård. Livsfarligt för plånboken, men trevligt för själen. Sommarblommorna som säljs är närodlade på handelsträdgården, och de är både prisvärda och av god kvalitet. Dessutom finns det mängder av sorter och färger att välja på. Jag tog ett brätte med mig in och plockade på mig lite smått och gott, som till exempel minipetunia, bacopa, muhelenbeckia och oxalis. Små krukor är ju vanligtvis hopplöst på sommaren, eftersom de tenderar att torka ut på två sekunder när det är varmt, men här på kökstrappan står de i norrläge och klarar sig bra.


Till att börja med höll jag mig till en förhållandevis sober färgskala, men sen hittade jag minipetunior i den mest karamelliga rödrosa färgkombinationen man kan tänka sig, och dem kunde jag ju bara inte motstå. Det bor ändå en Krakel Spektakel i mitt hjärta, hihi!


Det har regnat tidigare idag, men mot eftermiddagen klarnade det upp och blev soligt. Jag har haft en ljuvligt skön pysselstund med mina blommor under kvällen. Just den typen av stulna stunder i vardagen är det bästa med hela juni. 

Subscribe to receive free email updates: