Julklappstips


Hej fredag.

Har ni fredagskänsla...😊

Kanske är den känslan inte på topp, och vi är många som tycker det är ganska jobbigt nu...
Att traska runt i detta gråväder och inte ha så jättemycket roligt att se fram emot eftersom vi inte heller kan göra så mycket vi är vana vid...
Ja det tar och tär på en helt enkelt...
Jag är visserligen van att inte ha en massa inplanerat skoj denna tid eftersom mannen är bortrest på jobb och inte hinner mer än det så några mysiga saker innan jul att göra det ingår aldrig i våra liv.😊
Ja då får man så klart hitta på något med någon annan😊, men många går ju på julmarknader så här års, äter julbord, njuter av julkonserter, har glöggmingel, fyller sinne och kreativitet med pysselkurser osv...
Det är klart vi alla saknar allt som inte kan vara längre...
Mörkret gör inte saken bättre...

Som en kund sade idag, alla dagar är likadana nu för man kan inte göra så mycket, man har inte så mycket att se fram emot, och så detta mörker och grå vi befinner oss i just nu...

Ja vi sitter i alla fall alla i samma sits och jag kan bara tala för mig själv och säga att jag längtar så mycket efter mera ljus nu...

Tänk den dagen man får känna vårkänslor vakna till liv igen.
Det är sådan lycka.
Från botten av själen.

Men i alla fall så är det ju trots allt fredag.
Jag har en son hemma, som får plugga hemifrån, och två katter som inte kommer överens.
Man får vara glad för det.😊 (fast inte bråket förstås, det gör mig galen!)

Resten av min familj, det vill säga två personer till, kommer hem natten till Julafton.
Alltså jag längtar...
Det blir nog lite mindre ensamt då...💗

Men vet ni jag skulle ju skriva om lite julklappstips från min butik.

Bilden först i inlägget är den underbara keramiken från Majas Cottage.
Så fint i en mjuk vit nyans.
Rekommenderas verkligen!
Här ovan uppläggningsfatet...



Dekoration till trädgården i form av dessa glaskulor på pinne som kan stå ute året runt.
Vackra.


Ljusstavarna till kronljus är omtyckta och de finns i både svart och rost.


Klintas doftpinnar 
Också väldigt omtyckta och bra.
Finns i många olika dofter...


Marockansk keramik.
Fat, skålar...
Älskar dessa.


Ljusslingor av olika slag.
Man kan aldrig få för många ljusslingor!😍


En fin lykta att placera utanför dörren.
Denna modell har jag också hemma utanför vår dörr med ett batteriljus i så det är tänt hela tiden.
Behövs verkligen nu!


En mysig kopp att dricka ur är liksom aldrig fel...


Ljusstakar!
Ja tack!
Denna är snygg att fylla med något om man nu känner för det...
Kottar. Kulor...
Små växter...
En liten ljusslinga...
Kanelstänger
Osv!



Vacker keramik att ha framme året runt...
Dessa kannor är även så fina att ha som redskapskrukor i köket.


Smycken...


Pallarna som är tillverkade för hand i teakrot är perfekta som avställningsyta, sidebord, nattduksbord, piedestal osv.
Dessa har vi väntat länge på att få påfyllning av och nu äntligen.
Jag har en hemma i badrummet.
Toppen bra bredvid badkaret också.😊


Hinza väskorna!
Omtyckta och galet bra!
En bra present alltid också med andra ord.😍


Blommor!
Blommor är aldrig fel att glädja någon med.


Marschallhållarna från Eldgarden är också omtyckta.
År för år.
Här är en modell.


Mera ljusslingor....


En annan modell på marschallhållare...
(Fler finns i butiken.)


Klintas doftljus som också är massageljus är också en klassiker och mycket omtyckta.


Gjutjärnssakerna som tex hushållspappershållare, grytunderlägg osv.
Galet poppis bland många!


Hoppas ni fick lite tips!

En riktigt fin fredag önskar jag dig.

Kram

Subscribe to receive free email updates: