Andra advent

Har jag gjort något vettigt överhuvudtaget idag? Jag tror nästan inte det. Pyjamasen var kvar på långt efter lunch, och när jag väl fick den av mig var det bara för att svida om till mysbrallor. En skön andra advent på Solhäll, med andra ord. 


På dörren mellan röda rummet och hallen på framsidan har det iallafall kommit upp en hjärtformad krans med små alkottar. Den har jag dock inte gjort själv, utan hittat i en blomsteraffär i Osby tidigare i höst. Jag tycker den är fin i all sin spretighet, och så ser den lite naturell ut så där som man vill ha det. 

I skrivande stund tittar vi på damernas skidskytte och adventsfikar med Pågens små lussekatter. Bakar gör jag inte i år (heller), men dessa var alldeles lagom stora och väldigt saftiga och fina. Och russinfria, om det är viktigt för någon. Rosa adventsstjärnor har jag aldrig haft förut, men i år har jag det i köket. Jag tycker att den här gyllenrosa varianten är så himla vacker. 

Jag har faktiskt målat om en lykta också, men den hann inte fastna på bild innan skymningen föll, så den får jag väl visa en annan dag. Nu hejar vi på Sverige!

Subscribe to receive free email updates: