Från blå till grön

En gul jul kan man ju se en viss tjusning i, men en ljusblå jul vete katten. Så trots att jag håller på Malmö FF tyckte jag inte att det kändes så himla piffigt med en babyblå ljuslykta på glasverandan. Man kan ju undra varför jag överhuvudtaget köpte en lykta i den färgen, men till mitt försvar kan sägas att den stod på en sådan där rea-på-rea-hylla efter jul för ett par år sedan. Och jag tänkte redan då att jag ju har hela källaren full av burkar med slattar av grön färg.


Sen blev det aldrig av att jag målade om den, men i helgen gjorde jag äntligen slag i saken, så nu är lyktan minsann grönmålad i nyansen "Skogsgrönt" från min evighetsburk med allmogelasyr. 


En del av er tycker kanske att lyktan faktiskt var snyggare före ommålningen, men jag heter ju trots allt Fröken Grön och inte Fröken Ljusblå, hihi!

Subscribe to receive free email updates: