Tapetserare

Ett lite konstigt ord egentligen. En som klär om möbler heter tapetserare medan en som sätter upp tapeter heter målare... I alla fall själva yrket, när man sätter upp tapeter säger man ju att man tapetserar 😊

Nåväl, i helgen gjorde jag bådadera. Klädde om möbler och tapetserade. Fast det låter mer än vad det var. Jag hjälpte syrran min att tapetsera en vägg i hennes sovrum. Samt så satt jag på nytt tyg på våra matrumsmöbler. Inga svåra fåtöljer alltså, här var bara att skruva loss sitsarna och fästa nytt tyg. Fast när jag väl gjort det så insåg jag att stolarna även behövde ny färg, så det fick bli en svängom med penseln också.
Egentligen gillade jag det gamla tyget och det passade ju bra till tapeten, men det var så smutsigt och fult. 

Nu en helt annan "stil". Hittade ett tyg på Åhlens som jag tyckte var lite läckert, och dessutom rätt så smutsvänligt... 😏




Fick sån fick bukett rosor som tack för hjälpen av syrran! Hur hennes rum blev kanske jag kan visa någon annan gång, när hon blivit helt klar med övrig målning och "piff". 

Subscribe to receive free email updates: