Ett tag sedan jag var här.

Tog med kameran och gick ut i trädgården som dryper av fukt.Dimman sveper in allt i ett förlåtande dis.
Julrosen har nog blommat ett bra tag men jag har ju inte känt något intresse för trädgården på länge.Måste klippa bort de där bladen med svarta fläckar.

Tårtrosen blommar vidare bryr sig inte om lite regn och dimma.

Schneewiittchen är också tålmodig.


 En ros som jag inte har något namn på.Här är den ju lite rosa men på sommaren är den helt vit och mycket vacker.

Den här sötnosen tror jag är en Lill Lindfors.Den har blommat så fint hela sommaren och det fortsätter den att göra.

I måndags så fick jag en akuttid på vårdcentralen för min magsmärtor.Blev ännu sämre i helgen men klarade att gå till minneslunden tillsammans med Marie.Tände ljus för Ronnie Och förundrades över hur otroligt många människor som var där.
När vi kom hem så började jag att frysa och mådde ännu mer illa.Så när Marie hade åkt hem då kröp jag ner i sängen.Senare så kräktes jag och hade fått feber.
Doktorn som jag fick träffa undersökte mig och klämde mig på magen och attan så öm jag var .Hon sade att jag troligen hade tarmfickor som blivit inflammerade därav smärtan.
Fick tabletter mot inflammationen som jag skulle äta i tio dagar men sedan ville hon att jag skulle komma på återbesök om några veckor.
Mår redan mycket bättre så det var nog rätt diagnos som hon gjorde.Smärtan är borta.Känns så bra jag har haft så ont ibland att jag varit rädd och alltid kommer det värsta i helgerna.

Subscribe to receive free email updates: