Nu börjar det!!

Vadå?! Jo, adventstiden förstås! Älskar den här tiden, med härliga dofter och smaker, och att få pynta. Läste här att Feng Shui säger att om man känner stagnation och tristess, och vill förändra sitt liv, så skall man flytta på 27 saker i sitt hem. Då skapas nya energiflöden och man kan få nya perspektiv på livet. 

Hm, kanske därför vi gillar den här tiden så mycket, för att vi mår bra av det? Jag flyttar definitivt på minst 27 saker när jag pyntar. Jag tar ju bort allt det "vanliga" pyntet, som lampor, ljusstakar soffkuddar med mera, och tar fram annat över julen. Sen är det lika roligt och skönt att plocka bort julen och ta fram sina vanliga saker i januari, det blir som en nystart då med. Kanske har det här med Feng Shui att göra!?
Igår smygbörjade jag, med att baka lussebullar! Godaste bullen om ni frågar mig! Sen putsade jag några fönster, inser att jag inte kan putsa alla och pynta allt på samma dag. I fjol gick ju min ena axel sönder på grund av överansträngning, så jag skall försöka att tänka  mig för i år... 




mmmm....mums och mys! 
Önskar er en fin första adventsvecka! 

Subscribe to receive free email updates: