gör ett eget Hyacintglas ~ arrangement with Hyacinths...


there is a translator to the right ( in web version)
Nu börjar det verkligen bli Hyacintdags!!
Julen är rolig på många sätt, men speciellt blommorna gillar jag...
visst är det förvånande :)
Hursom.... idag tänkte jag visa hur man lätt gör sitt eget "Hyacintglas"
jag tog tre vackra glas...

sköljde bort all jord på tre Hyacinter....

klippte till en bit hönsnät , ca 20x20cm ....
klippte ett hål i nätet och trädde igenom löken.
OBS!! det är viktigt att trä igenom med blomman/löken först, annars går de fina rötterna sönder

sedan är det bara att "skrynkla" till nätet

och sätta ner det i  glaset....

fyll på med vatten.....

så är det klart..... så lätt men också snyggt!
inom några dagar/vecka slår blommorna ut...
Hoppas alla har det fint
och ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan




Subscribe to receive free email updates: