Hyacinter och mossa ~ Hyacinths and moss


there is a translator to the right ( in web version)
nu är det verkligen PYSSELTIDER...... Underbart :)
idag ska jag visa ett riktigt lätt pyssel med Hyacinter
1.jag tog en trådkorg ( finns i inrednings och blomsteraffärer) eller så kan man kanske fläta en själv :)
täckte den med mossa på insidan ( det gröna utåt)
låt mossan vara lite längre än kanten ( så den sedan kan vikas upp)

2. täck insidan på mossan med lite plast ( så den inte läcker när du vattnar)
3. fyll med jord

4. sätt i några välvattnade hyacinter ( börjar komma i affärerna nu )
5. vik upp mossan, upp mellan lökarna
6. vattna/ duscha alltihop

färdigt..... visst blir det fint?
duscha mossan vid behov....

en vit rosett........ Hyacinterna är vita
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Subscribe to receive free email updates: