snöiga Hyacinter ~ snowy Hyacinths

there is a translator to the right ( in web version)
nu börjar det allt kännas lite mer "vintrigt" ute....
rätt milt fortfarande och snö får vi nog vänta på ett tag till här i södra Sverige..
för att komma i stämning ska jag idag visa hur man lätt gör "Snöiga Hyacinter"

ta en hyacint ( finns i butikerna nu) . helst vit :)
1.låt den dra ordentligt i vatten
2. sätt den i en plastpåse med lite vatten i ( så den kan dricka mer vatten)
3. klipp av kanterna på plastpåsen och dra en ståltråd runt kanten upptill

4. sätt allt i en vacker glasburk

ordna lite konstsnö ( finns i blom och presentbutiker... eller på nätet)

5. häll i snön så att krukan täcks helt

så TADAM!!
har man lite VIT julstämning....

Hoppas alla har en fin pysselhelg
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Subscribe to receive free email updates: