Minigran av Thujakvistar ~ Christmas tree made of Thuja

there is a translator to the right ( in web version)
NU får man pyssla hur mycket som helst i mörkret :)
Jo vi är ju många som har Thuja i våra trärdgårdar, här kommer ett bra tips vad man kan göra av dessa...
Jag tog först lite oasis i form av en kon
( jag köper allt mitt florist material på LJ Design )

1. dränk in konen ordentligt i vatten och ställe den på ngt

2. börja nerifrån och stick in kvistar av Thuja

3. fortsätt så uppåt......

4. och ända upp till toppen...

tar lite tid, men är lätt gjort....

sedan sätter bara fantasin gränser....
här lite småkulor....

visst kan man ha granen på en kruka....

men jag tycker det blev finare när den står på ett gammalt kakfat....
5. sätt i en mini ljusslinga som drivs på batteri ... batteriet kan lätt läggas i en plastpåse och döljas under granen ( skär bara ut lite i oasisen )
små ljusslingor finns i varuhus, hobbyaffärer, på nätet mm

färdigt!!
om du förvarar granen svalt håller den väldigt länge...... duscha även lätt ibland ..... granen alltså :)
Hoppas ALLA har det fint 
ni som gillar det jag gör kan lätt följa mig på INSTAGRAM där jag heter rosegardenmalevik eller FACEBOOK där jag heter Rose Garden Malevik
kram kram 
Håkan

Subscribe to receive free email updates: