Tacofredag

Är ni som oss, att ni äter taco "typ varje" fredag...? Verkar ju ha blivit en riktig klassiker i många svenska hem. Om ni gör det, eller om ni överhuvudtaget äter det någon gång då och då, så vill jag bara tipsa om att ni gör er egen kryddblandning, istället för det där färdiga påsarna som innehåller socker och tillsatser.  

Det är ju så lätt att göra själv! Jag blandar ihop en liten burk, så att det alltid finns färdigt hemma. Den viktigaste ingrediensen är spiskummin, det är den som gör den karaktäristiska tacosmaken. Sen blandar jag i paprikapulver, chilikrydda, salt och lite vitlökspulver. Klart! 

Egen Guacamole är ju också lätt, även om jag själv föredrar avocadon naturell till min taco. Men annars är det bara att blanda avocado, creme fraiche, vitlöksklyfta och lite salt i matberedaren, så slipper man köpa de färdiga som inte alls är lika goda... 
Nu kan fredagsmyset börja! 

Subscribe to receive free email updates: