Letat vårtecken

Bland det första jag hittade var Vintergäcken .Dom har inte slagit ut helt ännu men dom är på gång.

Blommande Snödroppar har jag med.Ett säkert vårtecken.

Och krukorna med tulpaner har fått redig fart nu Vi har ju haft soliga och fina dagar men fy så kalla nätter.

Även den röda blåsippan börjar visa färg nu.Toppen.

Här är det en gul Daglilja som sticker upp sina gröna blad .Den blommar först av de Dagliljor som jag har.En gammal sort som jag hittade i skogen ovanför vår tomt.

Fick en Hortensia av dotterns man när jag fyllde förra året.Den har stått i växthuset men nu tog jag ner den i källaren och planterade om den.Har så där mörkt blålila blommor.

Citronerna blommar för fullt.Ska bli skönt när jag kan sätta ut dom i växthuset.

Mina tomater.Det här är andra omgången som jag sått.Dom första var ampel och kruktomater  och inte ett ända frö grodde.Har aldrig misslyckats med tomatsådd förut.Vet inte vad som hände och jag har sått i många år.

ÖNSKAR ALLA EN GLAD PÅSK

Subscribe to receive free email updates: