Lagom röda inslag

Än har det inte smugit in några tomtar här hemma, men däremot andra lagom röda inslag. Såväl "God jul"-koppen som skålarna med röda hjärtan är loppisfynd. Skålarna tänker jag kan hamna på gottebordet så småningom, men det kan man inte duka upp för tidigt, för då har man garanterat inget gottis kvar när julen väl börjar, hihi! Salt- och pepparströarna i form av granitäpplen är också lagom röda, men några rödmönstrade tallrikar till min tallrikshylla har jag inte hittat än. Iallafall inga som jag gillar, och då kan det ju lika gärna vara. Fast mörkgrönt funkar ju också fint på julen. 


Lite lagom mycket rött finns det även i duken jag har lagt på det lilla sidobordet. Jag vet egentligen inte om det är en julduk på riktigt, men jag hittade den för 20 kronor på loppis härförleden och tänkte att den kunde bli fin någonstans. Och det blev den ju också. Tänk att så fint handarbete kan kosta så lite. Det är nästan lite ledsamt, tycker jag. 

Till helgen är jag sugen på att köpa gran, och då blir det garanterat lite fler röda inslag i stugan i form av gamla julgranskulor. Mormors tomtar ska nog också få komma fram då. Sen har man en hel vecka när man bara kan mysa runt och njuta. Lika bra att smida medan järnet är varmt, för sen står det inte på innan allt ska ner i sina lådor igen...

Subscribe to receive free email updates: