Hej Lund!

Maken hade ärende till sin optiker i Lund idag, och jag hängde med. För att slippa köra bil i det tråkiga väglaget, så körde vi bara till Hässleholm och tog direkttåget därifrån till Lund. Tåget tar bara 30 minuter, så den totala restiden blir ändå kortare än om vi skulle ha tagit bil hela vägen. Smidigt som attan, och mysigt att kunna sitta och dricka en caffe latte to go från Espresso House i lugn och ro och bara titta på landskapet och alla intressanta människor. Jag älskar att hitta på historier om mina medresenärer, när jag åker tåg. 

I Lund var det full fart på julkommersen, med julmarknad på Botulfsplatsen, glöggtält lite här och där och mycket folk i butikerna. I våra respektive familjer har vi slutat med julklappar, så stressen är verkligen minimal. Jag köpte bara saker till mig själv, hihi! Fina porslinsfat från den turkiska delikatessaffären på saluhallen och lite smått och gott från den fina lilla antikaffären på Bytaregatan. Jag får visa er någon dag, när jag hinner fota i dagsljus. Innan hemfärd åt vi braklunch med både sushi och yakisoba på en asiatisk restaurang på Mårtenstorget, så ikväll blir det nog bara en macka. 

Subscribe to receive free email updates: