Fredagsflex

Jag är nästan löjligt effektiv när jag jobbar hemma om fredagarna. Jag tappar tiden helt och glömmer ofta både kaffepaus och lunch. Men sen när jag väl är klar med allt som ska vara klart, så kan jag unna mig att flexa ut och ta helg. Så lyxigt det känns i det ögonblicket, när datorlocket smäller igen och en helt ny orörd helg ligger framför en. Idag stängde jag ner med två timmar tillgodo. Härligt! 


Sen tog jag en snabb tur till byggvårdsbutiken hos Folkes Bygg för att införskaffa linoljesåpa. Har man väl börjat skura golven med det, så vill man inte ha något annat. Dels doftar det så vansinnigt gott (den här gången köpte jag både "Lavendel" och "Vaniljblom"), dels drar det upp smutsen ur trägolvet på ett sätt som inget annat rengöringsmedel gör. Mycket tillfredsställande, när man ändå har gjort sig till och dragit fram städattiraljerna, hihi!


Nu tar vi kväller i stugan och kurar ihop oss i soffan. Hoppas ni också har en skön fredag. 💚

Subscribe to receive free email updates: