Happy Friday, allihopa everybody

Förra helgen köpte jag tre laxrosa amaryllisar för en sådan där riktig brak-deal på en av de större matkedjorna. Så här snart en vecka senare blommar de fortfarande fint. Inget behov av att köpa nya helgblommor den här helgen, alltså. Jag älskar ju den här maffigt rosa färgen, men till julhelgen får det nog bli röda amaryllisar iallafall. 

 

När jag hade jobbat klart för dagen målade jag om adventsljusstaken i köket. Jag botaniserade på färghyllan i källaren och hittade flera tänkbara kandidater, men till slut gjorde jag det lätt för mig och valde en burk chalkpaint. (Det torkar ju snabbare än linoljefärg, om man säger så, och nyansen 'Winter Grey' lät passande för ändamålet. Den är förvisso ganska ljus, så skillnaden är inte så drastisk, men det blev bra. Jag får visa när staken kommer på plats i fönstret igen. Jag funderar bara på om jag kanske borde lägga på ett lager vax först. 

När maken kom hem drog vi in till Kristianstad, där det nästan var helt folktomt på gatorna. Märkligt, så här bara en vecka innan jul. Jag gissar att alla köpgalna människor hänger på köpcentret C4 Shopping istället. Ledsamt. Julfint var det iallafall inne på gågatorna. De två lysande figurerna på Cardellsgatan fick mig att minnas att jag köpte en hare med LED-lampor på annandagsrean på Clas Ohlson förra året. Den har jag minsann glömt ute i ladan. Det får jag åtgärda imorgon. 

På en husgavel mellan Nya Boulevarden och Östra Vallgatan finns en väggmålning av den spanska konstnärinnan Lula Goce. Så fin!


Vi unnade oss rejäl restaurangmiddag innan vi åkte hem. Jag var dessutom ute och åt med jobbet igår, så nu behöver jag inte äta mer den här helgen. (Det där tror jag inte på själv...) Happy Friday, allihopa everybody!

Subscribe to receive free email updates: