Andra advent och julkonsert

Andra advent började tidigt för min del, eftersom min kör skulle sjunga i Oppmanna kyrka. Vi samlades redan klockan nio för att sjunga upp oss, och klockan tio ringde klockorna till gudstjänst. Barngruppen i kyrkan gick lucia, och vi i kören sjöng fyra julsånger. Stämningsfullt, men härligt stökigt med alla barn som sprang runt och var speedade efter sitt framträdande. "Låt barnen komma till mig" var verkligen budskapet för dagen. Sedan körde jag hem och åt adventsbrunch med maken. 


Jag kom på igår kväll att vi inte längre hade någon stake för adventsljusen, eftersom jag numera använder den som adventsstake i köksfönstret. Fast i lådorna på vinden finns det ju mängder av andra loppisfynd, så jag grävde helt sonika fram en liten smidesljusstake för fyra ljus. Det blev ju bra det också. Den är lite lägre och passar extra fint på spiselkransen i gröna rummet. 


Nu ska jag sätta mig med en kopp kaffe och en trevlig podd och se om jag kan pyssla ihop några julkort. Hoppas ni också har en riktigt fin söndag. 💚

Subscribe to receive free email updates: