Säkra kort

Jag småspanar som bekant lite grann efter tyg till ett nytt draperi att sätta framför pardörrarna ut till glasverandan. Än så länge får jag erkänna att letandet har varit lite halvengagerat, men häromdagen klickade jag iallafall hem några gratis tygprover från en av de stora digitala tygaffärerna. Jag fnissade lite när jag såg summeringen av min beställning. Egentligen hade jag nog tänkt mig något vintrigare och murrigare, men mina ögon dras helt klart automatiskt till en viss typ av färgkombination. Man kan ju helt lugnt säga att jag kör på säkra kort. Bäst att stanna i sin comfort zone, hihi!







Jag borde ta mig tid att titta in på tygaffären på min jobbort på vägen hem någon eftermiddag, men det har jag inte kommit mig för än. Det kan mycket väl bli så att jag köper färdigsydda gardinlängder och hänger upp. Vi får väl se vad det blir till slut, men något måste det bli innan vi går mot alltför kalla tider. Till helgen ska jag nog iallafall börja med att ta mig runt på några loppisar och se om jag hittar gardinstångsknoppar i trä. Kanske hittar jag till och med en passande gardinstång, om jag har riktig tur.

Subscribe to receive free email updates: