Allhelgonahelg

Trots att vi hade mycket vilsam tid på vår minisemester i Varberg, så tär det på krafterna att vara på resande fot. Är det ett ålderstecken, månntro? Numera bokar vi nästan alltid våra resor så att vi får minst en dags hemmatid att landa på, innan det är dags att gå till jobbet igen. Den här gången får vi till och med två dagar, vilket har gjort det extra lätt att bara slappa bort dagen idag. Förutom en runda till mataffären har vi inte gjort mycket. Själv har jag mest legat i sängen och tittat ikapp mig på sådant jag har missat på TV de senaste veckorna, som "Den svenska tinderbedragaren" på TV4 Play och "Vintageresan" på SVT Play. Slappt och skönt. 

Något besök på kyrkogården har det inte blivit för oss den här allhelgonahelgen, men man kan ju minnas sina nära och kära och vara dem nära i tanken på andra sätt. Vi har tänt några oljeljus och ställt dem i ett undanskymt hörn här hemma i trädgården istället. Jag kan nästan inte tänka mig en mer helig och andlig plats. Numera kan man också tända digitala ljus via Svenska kyrkans hemsida, och det tycker jag är jättefint. 


Jag har även tänt oljeljus i flera av våra lyktor utomhus. Nu får de stå där och brinna i nattens mörker. 


Imorgon är en annan dag. Kanske en mer aktiv sådan. Kanske inte. Jag tar den som den kommer, helt enkelt. 

Subscribe to receive free email updates: