Novent

"Tråkiga" november är här... Eller, är den så tråkig egentligen? Inte om ni frågar mig, det har jag skrivit om flera gånger. Hur vilsam, kravlös, slapp och skön jag tycker november är. I och för sig kanske det stämde mer förut, när jag bodde i hus med stor trädgård, och var en småbarnsfamilj med allt vad det innebär. Det fanns ju alltid något att göra, och därför kom ofta november som en skön parentes mellan mer stressiga månader. Numer är jag inte så stressad de övriga månaderna heller, men jag gillar november ändå! 
Numer börjar folk smygpynta inför julen redan i november, eller novent som det så fint heter då. Jag köpte faktiskt en julstjärna, en orange sådan, för några veckor sedan, ja det stod väl egentligen höststjärna på etiketten. Och jag gillar färgen, verkligen en höstfärg, så jag tycker inte den ger någon julkänsla direkt. 

Med en liten pumpa bredvid, blir det ju ännu mer höstkänsla. Det är yngsta dottern som har virkat pumpan, söt va!  

Subscribe to receive free email updates: