Lördagen ur mobilperspektiv

Gårdagen började med sovmorgon och sen en kopp kaffe på det. På förmiddagen traskade vi sedan ner på byn för att införskaffa en gå-bort-blomma på byns finaste lilla blomsteraffär. Där var det så noventpyntat och fint. Vilken sagodröm att sätta in ett helt träd med spretiga grenar och mossgrön stam. Det hade jag nästan kunnat kopiera rakt av. Om jag bara hade haft ett träd liggandes...

Sedan gick vi till byns mysiga café och köpte nybakat bröd till lördagslunchen. Det är så grönt och fint här inne, och jag älskar upplägget med godsaker under glaskupa. Allt ser så gott ut då. Här brukar folk sitta och lösa på Melodikrysset på lördagar. Så himla hemtrevligt. 


Efter lunch pysslade jag om på hyllan ovanför kökssoffan för att få plats med min nyfyndade kaffekvarn. Varför ta bort den gamla, när man kan ha två? Den lilla Kay Bojesen-kocken fick också flytta hit. Fast om ett par veckor gör jag säkert om igen, när det är dags att adventspynta. 


Framåt kvällen tog vi tåget till Malmö, där vi var bjudna på 50-årskalas i en supercool företagslokal på Skeppsbron. Det serverades ljuvligt god libanesisk buffé, goda drycker, tårta, trevligt sällskap och en helt fantastisk utsikt över Malmös hamninlopp. Här nere på kajen brukade Flygbåten till Köpenhamn gå, innan bron byggdes och tåget tog över sundstrafiken. Bron på bilden heter Universitetsbron och kom till 2004. Den är öppningsbar i sidled, fast jag har faktiskt aldrig varit i närheten och sett det.


En alkoholfri kväll till trots, så känner sig den här tanten lite lagom sliten idag. Man är ju inte direkt van vid att vara ute och rumla om lördagkvällarna, hihi! Det rafflande allsvenska avgörandet mellan Malmö FF och Elfsborg känns som en alldeles lagom söndagsaktivitet. Heja MFF! 

Subscribe to receive free email updates: