Lördagsaktiviteter

Lördagens första aktivitet blev att slå ihop resterna av tre olika buketter till en. Inga nya helgblommor den här veckan alltså, men nog blev det en härlig färgcombo, ändå? De orangefärgade tulpanerna fick maken som avtackning på ytterligare ett årsmöte i början av veckan. Han får göra allt jobb och jag tar hand om tackblommorna. En rimlig arbetsfördelning, hihi!

Efter lunch klädde jag mig riktigt varmt och var ute i trädgården i tre timmar på raken. Det blåste och var kallt som attan, men jag höll mig på solsidan på framsidan. Där klippte jag ner lite vissna perenner, en fjärilsbuske och en klematis i den ena av rabatterna på framsidan. Rosorna får vänta ett tag till. Jag lät granriset ligga kvar som skydd, eftersom det förmodligen ska bli snö i början på nästa vecka. Sen skar jag kanten mot gräset och fyllde på med lite nytt grus. En omgång med högtryckstvätten får det också bli framöver, för fasaden är väldigt grön i hörnan in mot glasverandan, men det får bli lite varmare först. Fläcken i gräset avslöjar att något som stod där tidigare har flyttats. Kan ni gissa vad? Det får vi ta i ett inlägg imorgon. 


Ikväll har jag tänt värmeljus i stugan och tassar runt i fårskinnstofflor och småplockar. Jag håller mig vaken till "Mello" och kanske till "Leif och Billy", men sen kommer jag alldeles säkert däcka av syrechocken. 

Imorgon åker vi Vasaloppet från TV-soffan och äter traditionsenlig brunch. Sen ska jag nog bylsa på mig och fixa vidare i trädgården ett par timmar till. Planen är att snygga till lite i rabatten på den andra sidan glasverandan, så att det ser lite städat och snyggt ut på hela framsidan. Så skönt att äntligen kunna vara ute! Jag känner hur livet vaknar i mig, när jag får klafsa runt i trädgårdskläder och greja. 

Subscribe to receive free email updates: