Hej, Kristianstad!

Gud vet vad jag gjorde före klockan 15 idag, men då kom maken hem från jobbet och tog med mig in till Kristianstad. Vi tänkte att vi skulle sätta sprätt på det där elbidraget. Det blev en WC-anka och en burk Vanish från Rusta och en randig tröja till mig från Åhléns. Härligt när man kan unna sig lite lyxkonsumtion, hihi!

Bild från www.ahlens.se

Vid 17 öppnade Rosegarden sin kvällsservering, så då hängde vi på låset där. Helgbuffén går verkligen inte av för hackor. Jag klämde i mig fyra olika omgångar: Sushi till förrätt, en runda på buffén och en runda barbeque till varmrätt och en runda på efterrättsbuffén. Så himla bra kvalitet på allt, och så himla gott att det nästan kändes förargligt att man inte orkade äta en runda till.


När vi rullade ut en timme senare var solen på väg ner. Öde gator mitt i stan en fredagkväll. Fast klockan var ju bara strax efter 18, så festfolket var väl hemma och mellanlandade innan kvällens aktiviteter. Glesbygdsfolket var däremot glada att få åka hem och hoppa i mysbrallorna. 


Vad vi hittar på imorgon återstår att se. Happy Friday, allihopa everybody!

Subscribe to receive free email updates: