Fössta tossdan i mass

TGIT! Ja, "Thank God it's Thursday" alltså. Den magiska frasen som inleder min långhelg varje vecka, när jag går hem från jobbet på torsdagseftermiddagen och känner fredagskänsla i hela kroppen. Det är fint, det. "Fössta tossdan i mass" är det ju också. På makens jobb (som ligger på andra sidan smålandsgränsen) bjöds det minsann på "massipantåta" dagen till ära. Och idag kom dessutom elbidraget, som visade sig bli en rejält tilltagen summa. Nu ska jag bara komma på ett sätt att smussla över pengarna till trädgårdskontot, hehe!


För övrigt har jag avverkat hela den nya säsongen av Formel 1-dokusåpan "Drive to Survive" på Netflix. Den är verkligen sinnessjukt beroendeframkallande, vare sig man gillar motorsport eller inte. Och jag är egentligen inte alls intresserad, men den totalmaxade dramaturgin går verkligen inte att värja sig mot. Helt oemotståndlig! Efter fem säsonger är jag nästan redo för "10.000-kronorsfrågan" på ämnet Formel 1. Jag kan ALLT! 😊

Subscribe to receive free email updates: