Krasslighet, självömkan och snöstorm

Jamen, nu tycker jag nog det får räcka med krasslighet och självömkan. För aldrig är man väl så krasslig och tycker så synd om sig själv som när man står böjd över en toalettstol och hulkar. Vojne, vojne... Men tack och lov gör man det inte så ofta. Iallafall inte jag. Jag kan faktiskt inte minnas hur lång tid det var sedan förra gången. Matförgiftning på Teneriffa för en sisådär 15 år sen, kanske? (Som dessutom sammanföll med hemresan. Huuu...) Tack för fina krya-på-dig-hälsningar i kommentarsfältet. Ni är toppen! Dessvärre har jag varit givmild och delat med mig av mina bacillusker till maken.

Hur väljer man bild för att illustrera dagens inlägg? Jag besparar er grafiska detaljer och väljer en bild på snö från i fjol, som får symbolisera snön som föll (och stundtals fortsätter att falla) idag. Orange varning från SMHI, minsann. Och nog har det både snöat och blåst, men ändå inte så himla farligt tycker jag. Nu är det mest blötslask ute, och jag tänker att den riktiga fasan snarare börjar imorgon, när det blir minusgrader och halt. Man får ta det lugnt i trafiken, helt enkelt. För om det inte sker några större bakslag i sjukstugan, så blir det jobb på plats på jobbet för mig imorgon. Om inte annat ska det bli skönt att se en annan toalett, hihi!

Subscribe to receive free email updates: