Kuddar i kökssoffan och lite till

Det fina kuddfodralet från H&M Home blev jättefint på en av kuddarna i kökssoffan. På trycket hittar man både det ena och det andra i blomsterväg, och så har jag ju växtlighet i ramarna på väggen också. Inte för att ålnate tillhör favoriterna, men den är ju så grön och fin på bilden, hihi! Hur som helst härligt att få in en hel blomsterflora i köket. De övriga kuddarna är inga exklusiva varianter heller. Den grönrutiga kommer ifrån Jysk och den gulbeiga från Rusta. Bra med lågbudget, när man vill byta ofta. För det gör jag. 


Jag älskar vår kökssoffa. Den är ett av mina allra bästa loppisfynd och har bott här i köket i närmare 15 år nu. Här sitter jag ofta och jobbar, när jag jobbar hemifrån. Det är också en favoritplats när man pratar i telefon och inte vill störa i TV-rummet. I båda fallen är det extra skönt med ett gäng sköna kuddar att luta ryggen mot. 


På köksbordet håller sig fönstervivan fortfarande fin. Det är verkligen en rejälare variant av jordvivan (primulan), som jag annars brukar lyckas ta kål på inom loppet av bara ett par dagar. Den här varianten är både större och stadigare. Och som ni ser sitter den lilla hyllan kvar ovanför kökssoffan, efter att den fick nya rejälare väggfästen. Ni minns kanske att den trillade ner med buller och bång på självaste julafton.


Ikväll har jag varit på träning med mitt härliga körgäng, och nu har jag däckat i soffan i väntan på att få gå och lägga mig på riktigt. Kvällstrött är bara förnamnet... 

Subscribe to receive free email updates: