Vippjasmin, plommon och demokrati

Det har varit en regnig ledig fredag. Tempot går liksom automatiskt ner då, och jag njuter av att bara vara ledig och gå hemma och plocka lite. Jag planterade om en vippjasmin, som har stått i sovrumsfönstret och längtat länge efter en större kruka. Tidigare var den lindad runt en järnställning (typ murgröna), men jag drog bort den och pillade loss rankorna. Nu får de växa lite fritt, och det blev faktiskt finare så. 

I mataffären hade de närodlade 'Jubileum'-plommon, som är min favoritsort. Jag köpte över ett kilo och får väl tillbringa resten av helgen i närheten av toaletten, haha!


Maken och jag var och förtidsröstade på biblioteket strax efter lunch, och nu under kvällen har jag hjälpt till att ställa iordning en vallokal inför söndagen. Ni glömmer väl inte att gå och rösta? 

Subscribe to receive free email updates: