Höst i krukorna

Så, då blev det lite höst även utanför min dörr, med ljung och kål, och en alunrot i bakkant, som jag faktiskt har i en kruka året om. Men på hösten gör de sig extra bra tycker jag. 


Här på lilla bordet valde jag därför att köpa en liten alunrot också, och så några små pumpor..

På dörren lyxade jag till det med en höstkrans. Som jag inte kan skryta med att jag gjort själv, det fick bli en köpekrans. 


På altanen på baksidan, bytte jag bara ut en sommarblomma på symaskinsbordet, mot en ljung, så var det höst där med. 

Idag hade jag tänkt mig en trädgårdsdag. Klippa gräset, höstgödsla och peta ner ytterligare fler vårlökar som kom på posten igår. Men nu hade min gräsklippare gjort sitt tydligen, den var lögn att få igång. Det är en elklippare, som jag "ärvde" av de förra ägarna, så jag vet inte hur många år den har på nacken. Vi har grälat lite med varandra under sommaren,  men jag har alltid fått sista ordet, om jag har hållit sladden i exakt "rätt" läge så har den startat... men så icke idag.  Ja, ja, jag får väl kolla om det finns att köpa så här i slutet av säsongen, för jag behöver nog klippa ett par gånger till.

Men lökarna fick jag i alla fall ner, även om det var tröggrävt. Tycker ändå att det har regnat lite då och då, men tydligen inte tillräckligt, för det var torrt och hårt. Men skall det blir fint så får man väl kämpa lite.... 😏

Subscribe to receive free email updates: