'Bacardi' och kvällsfika i septembersol

Något jublande dahliaår har det ju inte direkt varit här hemma på Solhäll, men sent omsider har även 'Bacardi' vaknat till liv. Den är faktiskt riktigt ståtlig, med vinröd mitt och skarpt rosa kronblad. På paketet stod det "korallfärgad", men det vette katten om jag tycker att den är. Det där med rätt namn på färger är uppenbarligen svårt. Allt är ju en tolkningsfråga, men jag skulle nog säga att just den här blomman drar mer åt cerise. Det vackra gräset i bakgrunden kommer från Tygelsjöanstaltens handelsträdgård. Det fick jag i present av våra vänner på midsommarafton, och under sommaren har det bara blivit finare och finare. Alldeles bestämt en ny favorit. 


Ikväll har vi faktiskt suttit ute och kvällsfikat med trevligt sällskap i två och en halv timme. Med septembersol i ansiktet och en varm filt om axlarna gick det alldeles utmärkt, även om det onekligen känns att det är höst i luften. Det var skönt med lite friskt syre i lungorna, efter en hel dag instängd inomhus på jobbet. Jag var dum och drack två koppar kaffe, så nu får vi se hur det går att somna senare ikväll. Tur att jag har en bra bok på nattduksbordet.

Subscribe to receive free email updates: