Min försommarträdgård


Nu är det som vackrast... Kanske därför jag alltid tar semester så här tidigt. Innan all försommarblomning blommat ut, och gräset gulnat... Nu har det i och för sig redan börjat gulna, ovanligt tidigt i år, men så har det ju varit så varmt och torrt länge...

Det är lite svårt att fota i en sån här liten trädgård. Jag vill ju helst inte få med grannarnas täppor på bild, och det är lite klurigt... 

Har faktiskt funderingar om jag skall sätta en häck ändå, åtminstone på en av sidorna. Eller ser det dumt ut månntro? Tänker att det blir en väldigt skuggig trädgård om jag gör häck runtom. Och visserligen, skugga gillar ju jag, men jag vill ju att växter som pioner, stäppsalvia och rosor skall trivas. 

Nu har mina rosa fluffiga pioner också slagit ut! 


Här är andra sidan. 

Do Tell och stjärnflocka
Stäppsalvia Caradonna, och pioner, fin kombo! 


Nu har en av mina rosor jag satte i höstas slagit ut, Oliva Rose Austin. Här är lite trångt ser jag... också en av svårigheterna med en liten trädgård, att få plats med allt man vill... En utmaning för en som haft en stor trädgård innan... 😏
Och som sagt, svårt att fota i en liten trädgård, här fick jag kliva in med en fot i grannens trädgård, ja, det var faktiskt hon själv som föreslog det... Hon såg väl mina akrobatiska övningar... 😆


Ja, det var andra sidan. Och som ni ser går gräset mot det gula hållet... 
En liten bukett från trädgården. Jag var lite för snål för att ta in några pioner. Hm, dumt kanske, det hade jag nog haft råd med... Men nu är de så utslagna så nu är det nog ingen idé. 

Om det inte blir något inlägg i morgon, så önskar jag er en 
Fin midsommar! 
🍓


Subscribe to receive free email updates: