Gardiner på momangen

Kan ni gissa om gardinerna kom upp igår eller inte? Ja, det gjorde de naturligtvis, för Fröken Grön vill ju sin vana trogen alltid se hur resultatet blir på momangen. Fast nu jag har fuskat lite grann, för de är varken strukna eller fållade än. Däremot har jag klippt av dem ganska rejält, både på längden och bredden. (Vilket är vilket på gardinkappor, egentligen?) Jag gillar nämligen inte när gardinerna hänger ner för långt i fönstret, utan vill att de ska vara korta och släppa in så mycket ljus som möjligt. Och så gillar jag inte riktigt när det blir för ryschigt och pyschigt på stången, om ni förstår hur jag menar. 


Vad tycker jag om resultatet då? Nja, jag har faktiskt inte riktigt bestämt mig än. Det blev ju förvisso en väldigt ombonad känsla i köket, men kanske ändå lite väl romantiskt mot hur jag egentligen hade tänkt mig att mina köksgardiner skulle se ut. Nu har jag iallafall gardiner som funkar tills vidare. Känner jag mig själv rätt blir de säkert hängande där, för jag har egentligen inget som helst intresse för gardiner. Fast jag måste ju iallafall ta ner dem och fålla och stryka dem. Det kan jag dock lova att jag inte tänker göra idag, för det är jag inte alls lika nellad på. Nu vet jag ju redan hur det kommer att se ut, hihi!

Fotnot: "Nellad" är skånska för "sugen på". 

Subscribe to receive free email updates: