Latmask, blommor, bröd och Formel 1

Idag har jag inte varit utanför grindhålet. Ja, knappt ute överhuvudtaget. Inte för att vädret har varit speciellt dåligt, utan mest för att jag har varit allvarligt drabbad av latmask, hehe! Framåt elvasnåret tog jag mig iallafall ut en liten sväng i trädgården. Utrustad med morgonrock och sax klippte jag av de sista blommande ringblommorna och några pompom-dahlior att ta med in. 


De får hänga i emaljkannan i smatten, tillsammans med några eukalyptyskvistar och kärleksört, som jag återanvände från förra veckans helgbukett. Fint som snus! För övrigt tror jag att jag har slagit världsrekord när det gäller antalet tvestjärtar som jag fick pilla ut ur dahliorna, innan de ens gick att ta med inomhus.  Jag tror baske mig att det satt en liten luring och kurade i varje liten hålighet mellan kronbladen. Huuu...


Maken volonterade att klä på sig på riktigt, för att gå ner till byns härliga surdegsbageri och köpa färskt lunchbröd. Så ljuvligt att äta medan det fortfarande var vamt och smöret bara smälte ner i lufthålen. De svarta tomaterna kommer från vår egen köksträdgård. Både tomatplantorn i växthuset och de i pallkragarna har tagit tid på sig i år, men nu leverar de äntligen i mängder. Den som väntar på något gott...


I övrigt har jag mest småpysslat lite inomhus, och så har jag klämt ett par avsnitt av "Formula 1: Drive to survive" på Netflix. Jag älskar ju alla typer av dokumentärer som känns "på riktigt" och kan snöa in på de mest oväntade serierna. Mitt motorintresse är verkligen lika med noll, men den mänskliga och psykologiska aspekten är otroligt intressant att följa. Och så bidrar ju all form av idrott med ett naturligt  drama, som lämpar sig otroligt bra för TV. Jag ska nog klämma ett avsnitt till på studs...

Subscribe to receive free email updates: