Efter en hel dag inomhus

Det märks att det är höst nu, för gräset växer inte lika snabbt. Igår förmiddag kände jag ändå att det var läge att dra ut gräsklipparen, som hade stått orörd i ladan i ett par veckor. Det var lite av en chansning, eftersom det såg ut att dra ihop sig till regn, och mycket riktigt hann jag bara klippa ungefär hälften innan det kom ett riktigt skyfall. Sen började jag storstäda nere i tvättstugan istället, så någon mer gräsklippning blev det inte senare heller. 

Efter en hel dag inomhus på jobbet idag, så kändes det riktigt skönt att få vara utomhus en timme efter middagen och färdigställa klippningen. Det har varit en solig och stilla kväll med riktigt behaglig temperatur, så jag passade på att vara kvar ute en timme till. Det är så otroligt meditativt och energigivande att bara få skrota omkring och småpyssla. Kratta lite grus, klippa en gren här och rensa lite ogräs där. Underbart!

Och nu kom jag in, lagom till avsnitt två av säsongens "Det sitter i väggarna". Bättre måndagkväll än så kan det nog ändå inte bli. 


Subscribe to receive free email updates: