Helgbukett nummer tre

Aldrig börjar väl helgerna så bra som när man får sluta tidigt och åka och hämta en färdigbunden överraskningsbukett på byns finaste lilla blomsteraffär. Idag var det tredje fredagen i rad som jag fick göra det. Den här gången går färgskalan i dovt ljusgula och mörkröda toner. "Smutsiga" nyanser fast på ett positivt sätt, om ni förstår hur jag menar. Underbart!

Jag har satt buketten i farmors gamla blåvita krus. Hon använde det som förvaring för träslevar och stekspadar bredvid spisen i sitt kök, men jag tycker om att ha blommor i det. 


Efter jobbet hann jag också slinka inom Växtmästaren i Osby och handla lite höstfägring som erättning för alla överblommade sommarblommor i krukorna på min lilla vagn. Hur det blev får jag visa imorgon. Nu blir det tofflor, soffa och andra säsongen av "Cobra Kai" på Netflix. Du som diggade "Karate Kid"-filmerna på 80-talet får bara inte missa den!

Subscribe to receive free email updates: