Pelargoner

Jag har semestervecka igen, en lat sådan tydligen, för jag orkar knappt blogga... Eller så är det bara inspirationen som legat nere. Jag har nu i alla fall knåpat ihop ett inlägg om mina pelargoner 😏 "Tantblomman" som jag gillar skarpt! Något mer blomvilligt i krukväxtväg finns väl knappast? 
Här på mitt altanbord samsas två vinnare,  årets pelargon 2018 och 2017. 

Zonalpelargon Picotee Pink, årets pelargon 2018 
Och så fjolårets då. Som jag har övervintrat och när den slog ut blev jag plötsligt blev väldigt osäker på, om det verkligen var fjolårets pelargon? Den skulle ju vara vit, och min gick i ljusrosa? Men vad kunde det då vara som jag hade övervintrat, mig veterligt hade jag inte köpt någon annan...hm? 

Men så gick det om ett tag och den ändrade färg till vit, så nu är jag ganska övertygad ändå, om att det är fjolårets vinnare - "Kronprinsesse Mary"

Min Mårbacka som jag nu hållit i liv i många år. 

Samt denna, som jag tog över efter att min mamma gick bort för 8 år sen. Vet inte vilken sort det är. Den är inte jättefin just nu, men den är nog bara nere i en svacka. 
 
Nya för i år är dessa i chockrosa.


...och denna i vitt med rosa teckning, jättesöt så den skall jag kanske försöka övervintra... Får se, jag har inte jättestor plats för mina växter över vintern, jag brukar ha dem i källartrappan och där är de lite i vägen... men vad gör man inte för lite blommande fägring? 
Trevlig helg! 

Subscribe to receive free email updates: